Muszyna |
M |
|
|
|
Muszyna - obiekt oddany do użytku w roku 1876 ❋ TLS - k.k. Tarnow - Leluchower Staatsbahn / C.K. Tarnowsko - Leluchowska Kolej Państwowa
|
Stan aktualności zdjęć i większości opisów na stronie - rok 2021
|
Obiekt położony na wysokości 449 m n.p.m.
|
|
![min 800 1.jpg min 800 1.jpg](miniatury/min 800 1.jpg) | Ujęcie na północ z jedynego czynnego obecnie peronu - stację opuszczają w tym kierunku 2 tory. |
![min 800 2.jpg min 800 2.jpg](miniatury/min 800 2.jpg) | Po przejechaniu pod kładką dla pieszych, pokonaniu łuku w lewo i przecięciu z ulicą Józefa Piłsudskiego szlak rozdwaja się. Zasadnicza linia doliną Popradu kieruje się do Nowego Sącza, natomiast w prawo odchodzi boczna linia do Krynicy. A panoramę stacji można obejrzeć sobie z pobudowanych na stoku pensjonatów :) |
![min 800 3.jpg min 800 3.jpg](miniatury/min 800 3.jpg) | Peron posiada 5 takich małych wiat i to w zupełności wystarcza. Jednak zasadnicza rola stacji w Muszynie to punkt przelotowy i zmiana kierunku jazdy dla pociągów jadących do Krynicy. Po lewej fragment "starego" budynku stacji. |
![min 800 4.jpg min 800 4.jpg](miniatury/min 800 4.jpg) | Peron w Muszynie - ujęcie od strony południowej. |
![min 800 5.jpg min 800 5.jpg](miniatury/min 800 5.jpg) | Dawny budynek stacji wzbogacił się przez lata o różne dobudówki - ta rodem z epoki PRL stanęła na miejscu dawnej altanki. Muszyna jako stacja graniczna w ruchu pasażerskim (przez długie lata najbardziej eksponowanym pociągiem międzynarodowym w tej okolicy była "Cracovia" z Krakowa Głównego do Budapesztu Keleti) potrzebowała części przeznaczonej dla służb celnych i WOP-u. Dzisiaj nawet nie wygląda to jakoś specjalnie źle. |
![min 800 6.jpg min 800 6.jpg](miniatury/min 800 6.jpg) | Tor 3 nie jest jakoś specjalnie używany i w ogóle cała stacja jest taka trochę zahibernowana :( |
![min 800 7.jpg min 800 7.jpg](miniatury/min 800 7.jpg) | Stacja w Muszynie widziana od strony budynku dworca. |
![min 800 8.jpg min 800 8.jpg](miniatury/min 800 8.jpg) | Jesteśmy na stacji granicznej ze Słowacją (jednej z trzech) i trochę dziwi brak jakiegokolwiek składu towarowego. Magazyn też zamknięty na głucho. |
![min 800 9.jpg min 800 9.jpg](miniatury/min 800 9.jpg) | Nie ma tu nic, ani jednego wagonu. Czyżby wymiana handlowa ze Słowacją i Węgrami tak bardzo oklapła że wystarczają TIR-y ? |
![min 800 10.jpg min 800 10.jpg](miniatury/min 800 10.jpg) | Ujęcie na południe. Jeszcze 8 km i dawna magistrala z Nowego Sącza do Preszowa prowadząca dalej brzegiem Popradu osiąga granicę polsko - słowacką. A z granicznej stacji Plaveč można już pojechać pod same Tatry. |
Linki zewnętrzne
-
Stacja Muszyna ❋
Ogólnopolska Baza Kolejowa
-
Stacja Muszyna ❋
Baza Danych Kolejowych
-
Stacja Muszyna ❋
Atlas Kolejowy Polski
Linki do informacji i zdjęć dotyczących linii Nowy Sącz - Muszyna - Krynica znajdują się na stronie stacji Nowy Sącz.
|
| |
|