Chrastava |
|
|
Kratzan | Sudetenland - terytorium włączone do Rzeszy Niemieckiej w październiku 1938 roku - przedwojenna niemiecka nazwa stacji |
Obiekt oddany do użytku w roku 1859 ❋ SäStB - Königliche Sächsische Staatsbahnen / Královské Saské Státní Dráhy
|
Stan aktualności zdjęć i większości opisów na stronie - rok 2023
|
Obiekt położony na wysokości 290 m n.p.m. |
|
 | Ujęcie w kierunku południowo - wschodnim. Po lewej plac do załadunku drewna połączony z placem postojowym dla samochodów. Zapewne parkują tu twardziele związani z miejscowym przemysłem drzewnym. Taka współczesna, ale bardziej optymistyczna wersja bohaterów powieści "Baza ludzi umarłych". Nie te czasy. Po prawej nástupiště 2. Peron ten (z uwagi na długość obecnie w zdecydowanej większości zbędną) był kiedyś przygotowany na przyjmowanie pociągów dalekobieżnych. Nawet tu takie jeździły ale było to jeszcze w czasach Czechosłowacji. |
 | Ujęcie w kierunku południowo - wschodnim. Wyjazd do Liberca. |
 | Na stacji właśnie mijają się (a przynajmniej takie można odnieść wrażenie) dwa składy Trilex. Są to zestawy Siemens Desiro Classic serii 642: od lewej 313 i 317. |
 | Budynek dworca widziany z nástupiště 2. W lewo Hrádek nad Nisou, w prawo Liberec. |
 | Ujęcie w kierunku północno - zachodnim. Wyjazd do Hrádka nad Nisou. Sygnalizatory karzełkowe Lc1 i Lc2 to sygnalizatory drogowskazowe. Jest to element SRK u naszych południowych sąsiadów zasadniczo traktowany jako zbędna ekstrawagancja i raczej niespotykany na liniach lokalnych. Dopiero dalej mamy "klasyczny" semafor wyjazdowy. |
 | Fragment budynku dworca widziany z nástupiště 1 od strony południowo - zachodniej. Jeden z Trilexów pojechał sobie w międzyczasie do Hrádka, drugi natomiast wcale nie zamierza się stąd ruszać. Może się zepsuł ? |
 | Dość antyczne w sensie wyglądu (ale stylowe) zadaszenie nad wejściem do tunelu pod torami było tego dnia w remoncie - stąd porozkładane drabiny wskazujące na to że tu się pracuje. |
 | Na koniec zwiedzania obiektu można jeszcze wejść na rampę czołową położoną po drugiej stronie placu postojowego / parkingu. Widok w kierunku Liberca. |
 | Ta sama rampa i spojrzenie na budynek dworca. |
 | A jeszcze bardziej na koniec budynek dworca już z poziomu ulicy. Gościem w prawej części gmachu jest restauracja o nazwie adekwatnej do miejsca - Peronka :) |
Linki zewnętrzne
-
Stacja Chrastava ❋
Atlas Kolejowy Polski
Linki do informacji i zdjęć dotyczących linii Zittau - Liberec znajdują się na stronie stacji Hrádek nad Nisou.
|
| |
|