Orlov |
|
|
Orló | historyczna węgierska nazwa stacji do roku 1919 |
Obiekt oddany do użytku w roku 1876 ❋ ETV - Eperjes - Tarnowi Vasút Magyarországi Része / Uhorská Časť Prešovsko - Tarnowskej Železnice
|
Stan aktualności zdjęć i większości opisów na stronie - rok 2024
|
Obiekt położony na wysokości 491 m n.p.m. |
|
| Zabudowania stacyjne widziane od południowego zachodu czyli od strony wjazdów z Plaveč i Prešova. Potężny, częściowo dwupiętrowy, dość ponury budynek (obecnie pełniący rolę kamienicy mieszkalnej) i pytanie: czy aby na pewno jest to stacja ? |
| Jest tutaj sześć torów i wszystkie z wyjątkiem toru skrajnego prawego prowadzącego do czegoś podobnego do jednostanowiskowej lokomotywowni są zelektryfikowane - przynajmniej częściowo. Ale tylko tor 2 (patrząc od lewej) prowadzi dalej w kierunku Muszyny i jest to de facto tor szlakowy. Tylko przy nim stoi semafor i jest to semafor wjazdowy. Pozostałe tory są ślepe, kończą się (patrząc na wschód w stronę granicy z Polską) kozłami oporowymi i nie wiem jaka jest rola techniczna tej stacji (a właściwie posterunku odgałęźnego). Reasumując - obiekt jest dość oryginalny. No bo po co on w takiej formie się tu wybudował ? Początkowo sądziłem że znajduje się tutaj rozbudowana podstacja trakcyjna, ale obok nie widać żadnych instalacji energetycznych. |
|
|
Ujęcie na południowy zachód. Wyjazd do Ľubotína i Prešova (w lewo - to dawna imperialna magistrala Eperjes - Tarnowi Vasút) oraz (w prawo) do Plaveč - wybudowana w latach 60-tych czechosłowacka linia prowadząca dalej do Starej Ľubovni i Podolińca. |
Linki zewnętrzne
-
Stacja Orlov ❋
Ogólnopolska Baza Kolejowa
-
Stacja Orlov ❋
Atlas Kolejowy Polski
|
|