Munina
Mn

 Obiekt oddany do użytku w roku 1884  ❋  CLB - k.k. privilegierte Galizische Carl Ludwig Bahn / C.K. Uprzywilejowana Kolej Galicyjska Karola Ludwika

 Stan aktualności zdjęć i większości opisów na stronie - rok 2024   Obiekt położony na wysokości 203 m n.p.m. 

min 797 1.jpgDojeżdżając samochodem (lub rowerem) do stacji w Muninie właśnie ten obiekt jako pierwszy wpada w oczy - właściwy budynek dworca do ostatniej chwili chowa się za drzewami. Wieża wodna stoi po lewej stronie obecnego, niewielkiego parkingu i jest bardzo charakterystyczną wizytówką tutejszej stacji.
min 797 2.jpgJedyny peron (wyspowy) znajduje się pomiędzy torami głównymi zasadniczymi 1 i 2. Od strony budynku dworca i parkingu jest dostępny przejściem na poziomie torów. To trochę emocjonujące ponieważ pociągi dalekobieżne raczej tu nie zwalniają i margines błędu (zagapienia się) jest niewielki. Na peronie znajdują się dwie niewielkie wiaty dla podróżnych.
min 797 3.jpgPeron jest w stanie takim jak widać - przypomina dno wyschniętego stulecie temu jeziora i za płotek już nie wchodzimy - jest tam jeszcze bardziej nierówno. Lokalne składy pasażerskie mieszczą się przy nieogrodzonym fragmencie peronu od strony wschodniej. Ujęcie w kierunku zachodnim - wyjazd do Przeworska i Rzeszowa Głównego.
min 797 4.jpgNa torze 5 w okolicy nastawni wykonawczej "Mn1" przystanął elektrowóz Gama Marathon 111Ed - 004 w patriotycznych, biało - czerwonych barwach. Lokomotywa mimo że elektryczna jest wyposażona w spalinowy moduł dojazdowy, dzięki czemu może przejechać dystans około 100 km bez potrzeby zasilania z sieci trakcyjnej. A więc (jakby co) dojedzie stąd linią 101 nawet do Werchraty, ale na powrót trzeba już będzie lokomotywę dotankować albo ją tu dopchać :) Elektrowóz należy do poolu taborowego Rail Capital Partners.
Wieża wodna, przydworcowy parking i budynek (zamknięty w stanie dobrym) widziane z peronu od strony zachodniej.
Część peronu przeznaczona do użytkowania przez pasażerów - ujęcie w kierunku wschodnim.
Widok w kierunku wschodnim: na wprost dwutorowy, zelektryfikowany wyjazd do Przemyśla Głównego oraz w lewo jednotorowy, niezelektryfikowany do Lubaczowa i Werchraty (przed II wojną prowadzący nawet nieco dalej - do Rawy Ruskiej i Sokala). Lekko po prawej widzimy nastawnię dysponująca "Mn" a po lewej domek kolejowy. Kotłownia ? Obiekt na stacyjne WC jest nieco za duży i stoi trochę za daleko...
Znane już obiekty stacyjne widziane z peronu od strony wschodniej.
Wieża ciśnień - tak widzą ją pasażerowie z okien przejeżdżających tędy pociągów.
Budynek dworca - ujęcie od strony wschodniej. Ciekawostka - międzytorze pomiędzy torami 6 i 8 kiedyś było podobno (tak po staropolsku) przeznaczone i przystosowane do wsiadania / wysiadania podróżnych do składów kierujących się na linię do Horyńca Zdroju i Werchraty. Jednak żadnych ułatwień terenowych typu peron ziemny w tym miejscu nie zauważyłem.
Torem 2 przejeżdża z pełną prędkością IC 3602 "Siemiradzki" relacji Przemyśl Główny - Wrocław Główny. Z przodu elektrowóz EP 09 - 039 (PKP IC Zakład Centralny w Warszawie).
Widok w kierunku wschodnim: na wprost dwutorowy, zelektryfikowany wyjazd do Przemyśla Głównego oraz w lewo jednotorowy, niezelektryfikowany do Lubaczowa i Werchraty (przed II wojną prowadzący nawet nieco dalej - do Rawy Ruskiej i Sokala). Lekko po prawej widzimy nastawnię dysponująca "Mn" a po lewej domek kolejowy. Kotłownia ? Obiekt na stacyjne WC jest nieco za duży i stoi trochę za daleko...
Znane już obiekty stacyjne widziane z peronu od strony wschodniej.
Kilka minut później na ten sam tor wjeżdża ze strony przeciwnej autobus szynowy Polregio SA 135 - 011 w podkarpackich kolorkach (produkcja PESA Bydgoszcz) relacji Przeworsk - Lubaczów. Wyjazd na linię do Werchraty możliwy jest tylko z torów parzystych czyli tych położonych pomiędzy peronem a budynkiem dworca - tak do dziś wygląda układ torowy tutejszej stacji. Dlatego pociągi (także dalekobieżne - zdarzają się takie do Zamościa) jadące od strony Przeworska i skręcające do Lubaczowa muszą przejechać przez Muninę "pod prąd".
Szynobus Polregio do Lubaczowa rusza w dalszą trasę - za chwilę skręci w lewo.
Linki zewnętrzne
  1. Stacja Munina ❋  Ogólnopolska Baza Kolejowa
  2. Stacja Munina ❋  Baza Danych Kolejowych
  3. Stacja Munina ❋  Atlas Kolejowy Polski
  4. Stacja Munina ❋  Strona MK z Podkarpacia
ROZKŁAD JAZDY

Munina

tablica odjazdów
tablica przyjazdów

Strona główna | Region Podkarpacki | Województwo Podkarpackie | Alfabetyczny indeks stacji | Mapa serwisu | 797 |

Liczba gości na stronie Munina od 6 września 2024: 181
Data i czas poprzedniego wejścia: 12 grudnia 2024 / 08:43
Średnia wejść dziennie: 1.83

Wpis do bazy MySQL: 6 września 2024
Ostatnia modyfikacja strony: 10 października 2024
2004 - 2024
© Paweł Niedomagała
All rights reserved.
Czas generowania strony: 0.01 sek