Dragacz |
Dg |
|
|
|
Oddano do użytku w roku 1900 ❋ KPEV - Königlich Preußischen Eisenbahn - Verwaltung / Królewski Pruski Zarząd Kolei
|
Stan aktualności zdjęć i większości opisów na stronie - rok 2012
|
Wysokość n.p.m. 20 m
|
|
 | Można by rzec - jaka piękna, cicha stacyjka położona wśród pól i łąk. Nasza egzaltacja jednak szybko minie gdy uświadomimy sobie że kilkadziesiąt metrów obok po lewej stronie przebiega potwornie zatłoczona DK nr 16 zaczynająca się niedaleko stąd w Górnej Grupie prowadząca dalej do Olsztyna. |
 | Dokładniejsze spojrzenie na wschód w kierunku Grudziądza gdzie widać początek mostu kolejowo - drogowego przez Wisłę. Most im. Bronisława Malinowskiego jest najdłuższym tego typu obiektem w Polsce (11 przęseł o łącznej długości 1143 metrów nad rzeką i terenami zalewowymi na lewym brzegu). |
 | Linia kolejowa z Działdowa przez Brodnicę i Grudziądz do Laskowic Pomorskich była w dwudziestoleciu międzywojennym najważniejszym szlakiem żelaznym łączącym Warszawę (a więc i ówczesne wschodnie województwa naszego kraju) z polskim Pomorzem. Dopiero po ostatniej wojnie jej znaczenie zostało radykalnie zredukowane do roli linii lokalnej ważnej już tylko dla miasta Grudziądza. Później także tutejsza stacja (po likwidacji torów dodatkowych i sygnalizacji kształtowej) stała się przystankiem. Niestety - w miarę dokładna data tej operacji nie jest mi znana. |
 | Wieczorny pociąg z Jabłonowa Pomorskiego do Brodnicy (szynobus Arrivy PCC MR 4015) przejeżdża bez zatrzymania przez dawną stację w Dragaczu. Za 4 minuty zamelduje się na stacji Grudziądz. Pociągi pasażerskie nie zatrzymują się tutaj zupełnie od 2013 roku. |
Linki zewnętrzne
-
Przystanek Dragacz ❋
Ogólnopolska Baza Kolejowa
-
Przystanek Dragacz ❋
Atlas Kolejowy Polski
|
|