Włocławek |
Wł |
|
|
|
Obiekt oddany do użytku w roku 1862 ❋ WBŽD - Warszawsko - Bydgoskaja Železnaja Doroga / Droga Żelazna Warszawsko - Bydgoska
|
Stan aktualności zdjęć i większości opisów na stronie - rok 2014
|
Obiekt położony na wysokości 61 m n.p.m.
|
|
| Zasadniczy peron włocławskiego dworca czyli peron 2. Po prawej znajduje się towarowa część stacji z czterema torami, jeszcze dalej mamy plac ładunkowy z kilkoma bocznicami. Widok na południe - wyjazd w stronę Kutna. |
| Ujęcie w tym samym kierunku z mało używanego peronu 1. Gdzieś w tym miejscu jeszcze w latach 80-tych przechodziła nad torami kładka dla pieszych. |
| Budynek stacji raczej nie powala swoim wyglądem. Bryła, detal architektoniczny i niezbyt interesujące otoczenie to obrazek żywcem przeniesiony z epoki socjalizmu lat 70-tych. To wówczas zafundowano wielu miastom średniej wielkości takie prostopadłościenne gnioty - niby proste i funkcjonalne, ale brzydkie i nieskomplikowane jak poglądy prezentowane przez "Gazetę Wyborczą" i TVN. Niektóre miasta sobie z tym spadkiem całkiem nieźle poradziły, wkładając później w nieciekawą formę elementy finezji i nowoczesności (Ostrów Wielkopolski lub Płock), niektóre dla odmiany całkowicie poległy (Zgorzelec Miasto). Obiekt tutaj trwa, ale jest dyskusyjną wizytówką miasta. |
| Uwaga - zabytek. Za drzewami przy północnym skraju stacji ukryła się dawna wieża ciśnień. |
| Widok na północ - wyjazd w kierunku Aleksandrowa Kujawskiego i Torunia. |
Linki zewnętrzne
-
Stacja Włocławek ❋
Ogólnopolska Baza Kolejowa
-
Stacja Włocławek ❋
Baza Danych Kolejowych
-
Stacja Włocławek ❋
Atlas Kolejowy Polski
|
| |
|