Tarnów
Tr logo_pkp.gif f-pl.png

 Tarnów - stacja oddana do użytku w roku 1856  ❋  CLB - k.k. privilegierte Galizische Carl Ludwig Bahn / C.K. Uprzywilejowana Kolej Galicyjska Karola Ludwika

 Stan aktualności zdjęć i opisów na stronie - rok 2021   Obiekt położony na wysokości 205 m n.p.m. 

min 931 1.jpgBudynek dworca w Tarnowie - secesyjny gmach wybudowany w latach 1906 - 1910. Widok od strony Placu Dworcowego.
min 931 2.jpgTo był kiedyś peron 1 i zapewne stąd odjeżdżały składy do Szczucina. Po modernizacji stacji w latach 2012 - 2018 tor 6a stał się bezperonowy i ma obecnie przeznaczenie towarowe a dawny peron tym miejscu zamienił się w stylową alejkę.
min 931 3.jpgPrzenosimy się na obecny peron 1. Po lewej dwa tory główne zasadnicze nr 2 i 1 przeznaczone dla ruchu tranzytowego bez ograniczenia prędkości.
Ujęcie w kierunku zachodnim - na wprost wyjazd do Bochni i Krakowa Płaszowa (linia nr 91 czyli magistrala Medyka - Kraków Główny) oraz łukiem w prawo wyjazd do Dąbrowy Tarnowskiej i Szczucina. Linia ta jest obecnie nieczynna i raczej nieprędko do stanu czynnego powróci.
min 931 4.jpgPonownie peron 1 - po prawej miejsce parkingowe dla taboru zimowo - odśnieżającego.
min 931 5.jpgObecny budynek dworca powstał na początku XX wieku. Privilegierte Galizische Carl Ludwig Bahn łącząca Kraków i Lwów będąca przedłużeniem Uprzywilejowanej Kolei Północnej była wówczas najważniejszą magistralą kolejową tej części Monarchii Austro - Węgierskiej.
Na torze 4 zaparkował skład Polregio w malowaniu podkarpackim.
min 931 6.jpgW latach 2007 - 2010 budynek dworca wraz z terenem przylegającym został poddany generalnemu remontowi. Dobrze że coraz więcej polskich (i nie tylko) dworców zaczyna się prezentować równie elegancko. Wnętrza tych w Bohuminie, Krakowie i Przemyślu (czyżby echo wspólnej, imperialnej historii połączenia kolejowego Wiedeń - Lwów ?) wyglądają nawet podobnie :))
min 931 7.jpgSpojrzenie z peronu 1 w prawo na perony 2 i 3. Obydwa w takiej formie pojawiły się po przebudowie stacji zakończonej w roku 2018.
min 931 8.jpgZachodni skraj peronu 2, tor 3. Po prawej peron 3 zasadniczo wykorzystywany przez pociągi lokalne jadące "do" i "z" Nowego Sącza i Krynicy.
min 931 9.jpgWschodni skraj peronu 2, tor 1. Ujęcie w kierunku wschodnim.
min 931 10.jpgPeron 2, tor 1. Ujęcie w kierunku wschodnim - na wprost wyjazd do Dębicy i Rzeszowa Głównego (magistrala nr 91) oraz łukiem w prawo wyjazd do Stróż i Nowego Sącza. Ta malownicza, podgórska linia kolejowa na odcinku Tarnów - Stróże - Grybów prowadzi doliną rzeki Biała.
min 931 11.jpg map_1_ta.jpg
min 931 12.jpg Budynek dworca - dwa ujęcia od strony wschodniej z peronu 2.
min 931 13.jpg Na koniec raz jeszcze podkarpacki skład Polregio. Jest to trójczłonowa Pesa Elf EN 62 - 105.
Linki zewnętrzne
  1. Dworzec Tarnów ❋  Ogólnopolska Baza Kolejowa
  2. Dworzec Tarnów ❋  Baza Danych Kolejowych
  3. Dworzec Tarnów ❋  Atlas Kolejowy Polski
Lata likwidacji pasażerskiej komunikacji kolejowej na liniach wychodzących ze stacji TARNÓW
2000 ---> Dąbrowa Tarnowska - SZCZUCIN K. TARNOWA
ROZKŁAD JAZDY

Tarnów

tablica odjazdów
tablica przyjazdów

Strona główna | Małopolska | Województwo Małopolskie | Alfabetyczny indeks stacji | Mapa serwisu | 931 |

Liczba gości na stronie Tarnów od 9 czerwca 2022: 252
Data i czas poprzedniego wejścia: 7 grudnia 2022 / 03:07
Średnia wejść dziennie: 1.39

Wpis do bazy MySQL: 9 czerwca 2022
Ostatnia modyfikacja strony: 9 czerwca 2022
2004 - 2022
© Paweł Niedomagała
All rights reserved.
Czas generowania strony: 0.061 sek