Śrem |
Śr MIASTO POWIATOWE WYKLUCZONE KOMUNIKACYJNIE |
|
|
|
Obiekt oddany do użytku w roku 1885 ❋ KPEV - Königlich Preußischen Eisenbahn - Verwaltung / Królewski Pruski Zarząd Kolei
|
Stan aktualności zdjęć i większości opisów na stronie - rok 2019
|
Obiekt położony na wysokości 78 m n.p.m.
|
|
| Budynek stacji - ujęcie z drugiej strony torów kolejowych z ulicy Fabrycznej. W lewo dawny wyjazd w kierunku Czempinia. |
| Dawny, ponieważ kilka torów i sporą część równi stacyjnej zajęła jakaś fabryka. Jest nawet suwnica. Natomiast w dawnym budynku dworca na parterze mamy chyba warsztat samochodowy i dalej przejść się nie da. Od strony kolejowej wygląda to tak jakby linia w kierunku Czempinia była już od dawna zlikwidowana. |
| Jeden z dawnych, kolejowych budynków w bezpośrednim sąsiedztwie stacji. W prawo nieczynny i równie beznadziejnie wyglądający wyjazd w kierunku Mieszkowa. |
| Widok na wschód i raz jeszcze wyjazd do Mieszkowa. W obrębie stacji linia kolejowa zaczyna skręcać łagodnie na południe. |
| Semafor wyjazdowy przy torze 1. Ze wszystkich stojących po wschodniej stronie stacji ten jest najbardziej kompletny ale dość trudno do niego podejść. |
Sieciowy Rozkład Jazdy PKP 1966/67 |
tabela nr 322: Jarocin - Śrem - Czempiń. |
Sieciowy Rozkład Jazdy PKP 1994/95 |
tabela nr 322: Jarocin - Śrem - Czempiń. |
Linki zewnętrzne
-
Stacja Śrem ❋
Ogólnopolska Baza Kolejowa
-
Stacja Śrem ❋
Atlas Kolejowy Polski
|
Śrem dzieli lokalną linię kolejową z Czempinia do Mieszkowa na mniej więcej dwie równe połówki. Odcinek od strony Czempinia to obecnie bocznica towarowa do leżącej w pobliskim Zbrudzewie fabryki mebli Leopol Polska i oficjalnie można nią jeździć - chociaż aktualny stan linii temu przeczy. Natomiast fragment do Mieszkowa jest nieprzejezdny (chociażby dwa zrujnowane wiadukty w samym Śremie) od roku 2013 i miejscami niewiele z niego zostało. W praktyce można uznać go za zlikwidowany. Dodajmy że ruch pociągów pasażerskich z Jarocina do Czempinia zakończył się 27 marca 1995 r. Możliwe że nieodwołalnie, chociaż od czasu do czasu pojawiają się wzmianki (albo pobożne życzenia) o reaktywacji ruchu na zachodnim fragmencie linii czyli odcinku Czempiń - Śrem. Kolej z Poznania do Wągrowca, Grodziska Wielkopolskiego i Wolsztyna (miasta powiatowe) jeździ w najlepsze. Logicznym wydaje się twierdzenie że z Poznania do Śremu (miasto powiatowe) także powinna - przebiega przecież przez mocno zurbanizowaną okolicę której mieszkańcy na kolejowym połączenia ze stolicą regionu na pewno by zyskali. Na razie jednak ten fragment Wielkopolski jest wykluczony komunikacyjnie, ale ostatnie informacje mówią o tym że linia została uwzględniona w pilotowanym przez Ministerstwo Infrastruktury programie "Kolej Plus". No to czekamy. |
|