Jeseník

Gräfenbergprzedwojenna niemiecka nazwa stacji
(Sudetenland - terytorium włączone do Rzeszy Niemieckiej w październiku 1938 roku)

 Stan aktualności zdjęć i większości opisów na stronie - rok 2018   Obiekt położony na wysokości 432 m n.p.m. 

min 48 1.jpgWizyta 1 - lipiec 2002.

Stare, niskie perony i lekko prowincjonalna atmosfera tego miejsca to tylko pozorny spokój. Jak przystało na jedno z najsłynniejszych czeskich uzdrowisk można stąd dojechać praktycznie do każdego zakątka tego kraju - m. in. do Pragi, Ostravy i Brna. A kiedyś kolejowa nowoczesność trafi przecież i tutaj...
Widok w kierunku północno wschodnim - wyjazd do Mikulovic (dalej Głuchołazy).
min 48 2.jpgWizyta 2 - maj 2018.

Po roku 2017 zmieniło się tu prawie wszystko. Mamy nowe perony - teraz są dwa wysokokrawędziowe i dość mocno zmieniony układ torowy. A budynek dworca został całkowicie odrestaurowany.
min 48 3.jpgNa krótkim, bocznym torze przystanął pojedyńczy wagon pasażerski (wygląda na wagon pomiarowy) podczepiony do spalinowozu serii 754.
min 48 4.jpgOprócz całkowitej przebudowy pasażerskiej części stacji w Jeseníku (układ torowy i perony) mamy tu także nową sygnalizację świetlną i maszty oświetleniowe nad towarową częścią stacji. Jednym zdaniem - trasa z Hanušovic do Mikulovic zaczyna przypominać poważną magistralę kolejową.
min 48 5.jpgUjęcie w kierunku południowo zachodnim - wyjazd do Lipova Lázně. Na pierwszym planie załadunek wagonów towarowych drewnem. Na każdej większej stacji naszych południowych sąsiadów w Sudetach Wschodnich jest to widok normalny. Najwyraźniej przemysł drzewny w tych okolicach prosperuje znakomicie.
min 48 6.jpgBudynek dworca od strony wschodniej. Z tego miejsca oczywiście tego nie widać, ale odnowione wnętrze budynku od roku 2012 przypomina lata świetności kurortu Gräfenberg w czasach minionych :)
Motorak 810 199 - 0 odjedzie o 20:43 do Lipova Lázně.
min 48 7.jpgOgólnie - komunikacja lokalna ma się tutaj zupełnie nieźle. Natomiast stan dzisiejszy komunikacji dalekobieżnej ze stacji w Jeseníku to połączenia do Ostravy, Brna i Ołomuńca. Tylko. A więc tak jakby regres. Dopiero ewentualna przesiadka w Šumperku (tam kilka lat temu dotarła elektryfikacja) umożliwia podróż do Pragi lub innych, odległych miejsc Republiki Czeskiej.
min 48 8.jpgWidok budynku stacji (charakterystyczna wieżyczka) od tylnej strony podjazdu. Tylko tak da się tę okazałą budowlę zmieścić w kadrze. Centrum miasta w lewo w dół, słynna część uzdrowiskowa w prawo pod górkę. A tu, na miejscu nie zapominamy o sortowaniu śmieci !
Linki zewnętrzne
  1. Stacja Jeseník ❋  Atlas Kolejowy Polski
Linki do informacji i zdjęć dotyczących linii Hanušovice - Jeseník - Głuchołazy - Krnov znajdują się na stronach stacji Hanušovice oraz Mikulovice.
ROZKŁAD JAZDY

Jeseník

tablica odjazdów
tablica przyjazdów

Strona główna | Okolice Nysy | Olomoucký Kraj | Alfabetyczny indeks stacji | Mapa serwisu | 48 |

Liczba gości na stronie Jeseník od 30 września 2006: 8040
Data i czas poprzedniego wejścia: 25 kwietnia 2024 / 06:33
Średnia wejść dziennie: 1.26

Wpis do bazy MySQL: 6 marca 2006
Ostatnia modyfikacja strony: 26 kwietnia 2021
2004 - 2024
© Paweł Niedomagała
All rights reserved.
Czas generowania strony: 0.172 sek