Frýdlant v Čechach - Nove Mesto pod Smrkem - Jindřichovice pod Smrkem /23 km/
wrzesień:
Człuchów - Czosnowo /18 km/
Iława - Nowe Miasto Lubawskie - Tama Brodzka /37 km/
październik:
Szklarska Poręba Górna - Jakuszyce - Kořenov /21 km/
Smętowo - Skórcz /15 km/
Jawor - Malczyce /30 km/
listopad:
Słosinko - Czosnowo /35 km/
Żelkowo - Siecie - Smołdzino /9 km/ - linia wąskotorowa 750 mm przebudowana w 1913 roku na normalnotorową na odcinku Siecie - Smołdzino, w tym samym roku odcinek Żelkowo - Siecie zlikwidowano
Dargoleza - Cecenowo /9 km/ - linia wąskotorowa 750 mm
Witaszyce - Sucha - Komorze /29 km/ - linia wąskotorowa 600 mm
Rudy - Racibórz Markowice /21 km/ - linia wąskotorowa 785 mm
E-1: 1 paździenika zostaje otwarte szóste transsudeckie połączenie kolejowe. Jest to wysokogórski łącznik ze Szklarskiej Poręby Górnej do Kořenova. Stacją graniczną staje się Kořenov.
F-6: 15 listopada zakończono i oddano do użytku Kolej Warszawsko-Kaliską (Warszawsko-Kaliszska Żeleznaja Doroga). Pierwsza linia kolejowa dociera do Kalisza i Sieradza a druga do Łodzi.
A-2: Pierwszy fragment Średzkiej KD.
F-4 i F-5: Pierwszy i drugi fragment Jarocińskiej KD.
H-2: Drugi fragment kolei wąskotorowej Gliwice - Rudy - Racibórz.
Rok 1903
czerwiec:
Starogard Gdański - Skórcz /24 km/
lipiec:
Złocieniec - Połczyn Zdrój /34 km/
Bobolice - Polanów /25 km/
sierpień:
Jaworzno - Szczakowa /11 km/
Lwów - Sambor /77 km/
wrzesień:
Puck - Swarzewo - Krokowa /22 km/
październik:
Połczyn Zdrój - Grzmiąca /32 km/
listopad:
Gostyń - Domachowo - Krobia - Gostkowo /27 km/
Domachowo - Karzec /20 km/
Janów - Jaworów /31 km/
grudzień:
Goleniów - Maszewo /17 km/
???
Łódź Kaliska - Łódź Chojny - Łódź Widzew /15 km/
Częstochowa Stradom - Herby Stare /24 km/ - linia wąskotorowa 600 mm przebudowana w 1911 roku na normalnotorową
Golczewo - Stepnica /54 km/ - linia wąskotorowa 1000 mm
H-3: Ósmy fragment Gryfickiej KD.
Rok 1904
luty:
Zabrze Makoszowy - Ruda Bielszowice /4 km/
maj:
Pogegen - Laukszargen /22 km/
Piotrków Trybunalski - Sulejów Pilica /16 km/ - linia wąskotorowa 750 mm
czerwiec:
Forst - Horno - Guben /28 km/
lipiec:
Nowy Targ - Podczerwone - Sucha Góra /24 km/
Lwówek Śląski - Zebrzydowa /28 km/
sierpień:
Zielona Góra - Krzystkowice /30 km/
wrzesień:
Przeworsk - Kańczuga - Dynów /46 km/ - linia wąskotorowa 760 mm przebudowana w 1951 roku na 750 mm
Mirsk - Pobiedna - Jindřichovice pod Smrkem /12 km/
Twarda Góra - Nowe /6 km/
Sambor - Strzyłki Topolnica /35 km/
grudzień:
Wałcz - Człopa /35 km/
B-2: Piotrkowska KD (całość).
F-1: Przeworska KD (całość).
E-1: Dzisiejsza nazwa stacji Krzystkowice to Nowogród Osiedle.
D-1: 1 lipca zostaje otwarte siódme transkarpackie i jedyne "tatrzańskie" połączenie kolejowe. Jest to linia z Nowego Targu do Suchej Góry i dalej do Kralovan. Stacją graniczną staje się Sucha Góra.
H-2: 1 listopada zostaje otwarte siódme transsudeckie połączenie kolejowe. Jest to łącznik z Mirska do Jindřichovic pod Smrkem stanowiący część większej całości prowadzącej z Gryfowa Śląskiego do Fydlantu v Čechach. Stacją graniczną stają się Jindřichovice pod Smrkem.
Rok 1905
styczeń:
Morzeszczyn - Gniew /11 km/
Pleszew - Pleszew Miasto /4 km/ - linia wąskotorowa 750 mm
kwiecień:
Sulechów - Wolsztyn /39 km/
maj:
Starogard Gdański - Skarszewy /19 km/
czerwiec:
Kowary - Kamienna Góra /25 km/
Trzcianka Zachodnia - Duszniki Wielkopolskie /9 km/ - linia wąskotorowa 750 mm
Białogard - Świetlino /32 km/ - linia normalnotorowa przebudowana w 1948 roku na wąskotorową 1000 mm
Manowo - Świetlino - Bobolice /34 km/ - linia wąskotorowa 750 mm przebudowana w 1948 roku na 1000 mm
Hanušovice - Stare Mesto pod Snežnikem /11 km/
grudzień:
Stare Czarnowo - Sobieradz /14 km/
Giżycko - Kruklanki - Węgorzewo /35 km/
???
Sianki - Tűzhegy - Ungvár /82 km/
F-9: Wąskotorowy prom kolejowy "Aegis" o wyporności 45 t.
K-1: Ukończenie budowy granicznego fragmentu linii ze Stryja przez Sianki do Ungvár. Jest to ósme i ostatnie na przyszłej granicy polsko - czechosłowackiej (później polsko - węgierskiej) transkarpackie połączenie kolejowe, a stacją graniczną stają się Sianki.
A-2: Trzeci fragment Krotoszyńskiej KD. Odcinek Pleszew - Pleszew Miasto jest odtąd trójszynowy: 1435 mm i 750 mm.
D-2: Piąty fragment Opalenickiej KD.
F-4, F-5, F-6 i F-7: Gdańska KD (całość).
F-8: Ósmy fragment Żuławskiej KD.
F-10: Czwarty fragment Kwidzyńskiej KD.
I-3 Trzeci fragment Koszalińskiej KD.
I-2: Po przebudowie w 1948 roku na 1000 mm będzie to piąty fragment Koszalińskiej KD.
J-8: 28 października nastepuje połączenie Kolei Warszawsko-Kaliskiej z siecią kolei niemieckich łącznikiem Kalisz - Skalmierzyce. Stacją graniczną stają się Skalmierzyce. Jest to piąte połączenie kolejowe pomiędzy Niemcami (Prusami) i Królestwem Polskim.
E-2: Dziewiąty fragment Żuławskiej KD.
Rok 1907
maj:
Nowa Sól - Otyń /6 km/
Resko Północne - Resko Południowe /2 km/
czerwiec:
Wiatrowiec Warmiński - Sępopol /5 km/
lipiec:
Kętrzyn - Węgorzewo /33 km/
wrzesień
Kunowice - Cybinka /23 km/
październik:
Międzychód - Chrzypsko /26 km/
Szamotuły - Binino /15 km/
listopad:
Dargosław - Trzebiatów /16 km/ - linia wąskotorowa 1000 mm
Żelmowo - Resko Północne /18 km/ - linia wąskotorowa 1000 mm