Swoje własne oznaczenia posiadają także tendry:
- pierwsza liczba oznacza pojemnośc skrzynii wodnej w m3
- litera oznacza ilość osi (C - 3 osie, D - 4 osie)
- druga liczba to podobnie jak w przypadku parowozów rok zatwierdzenia konstrukcji
Przykłady:
- TKw 2 - 114: parowóz towarowy tendrzak o układzie osi 0-5-0 /OOOOO/, produkcji niemieckiej, numer kolejny w serii - 114.
- Tr 202 - 19: parowóz towarowy z tendrem o układzie osi 1-4-0 /oOOOO/, produkcji obcej (ten akurat jest brytyjski), otrzymany po II wojnie, numer kolejny w serii - 19.
- OKz 32 - 24: parowóz osobowy tendrzak o układzie osi 1-5-1 /oOOOOOo/, produkcji polskiej, zatwierdzony w roku 1932, numer kolejny w serii - 24.
- Pu 29 - 198: parowóz pospieszny z tendrem o układzie osi 2-4-1 /ooOOOOo/, produkcji polskiej, zatwierdzony w roku 1929, numer kolejny w serii - 198 (w rzeczywistości zbudowano tylko 3 maszyny tego typu).
|